Pisanje zasnove [3 najpomembnejša pravila pri izdelovanju zasnove]

Preden začnemo pisati članek je dobro, če si naredimo zasnovo članka. Zasnova članka je kot kratek recept za članek, ki vključuje poglavja. Cel končni članek je odvisen od zasnove, ki jo pred člankom naredimo, zato je pisanje zasnove toliko bolj pomembno. To naredimo tako, da se držimo spodnjih treh pravil o pisanju zasnove.

Pisanje zasnove z ravnovesjem

Kadar pišemo zasnovo moramo informacije enakomerno razdeliti po celotnem članku. Tako ohranjamo neko ravnovesje, da ni vse napisano pod enim podnaslovom. To naredimo tako, da si pri poglavjih v zasnovi zapišemo, koliko besed bo v posameznem poglavju. Potem, kadar pišemo članek se moramo tega držati. Dobro je če to naredimo za vsako poglavje, tudi za uvod in zaključek ter, da si izračunamo, koliko besed bo vse to skupaj.

Moramo pa biti tudi realistični o številu poglavij in podpoglavij. Dobra razlika med poglavji in besedami je 100 besed na poglavje. S časoma lahko število besed malo dvignemo, ampak moramo paziti, da ne vstavimo preveč besedila v članek, saj bi to lahko zdolgočasilo bralce.

Primer pisanja v pravilnem ravnovesju med poglavji na spletni strani seo-praktik.si

Na spletni strani www.seo-praktik.si lahko vidimo zelo dober primer pravilnega ravnovesja med poglavji in številom besed. Stran seo-praktik.si je zelo dobro zgrajena in vam priporočamo, da jo obiščete tudi sami in si pogledate kakšni so odnosi med besedilom ter poglavji. Stran tudi upošteva pravila, ki jih bomo še omenili v spodnjem delu besedila.

pisanje zasnove

Pisanje zasnove po modelu AIDA

Pri pisanju zasnove je potrebno, da razumemo psihologijo bralca, kdaj ga je potrebno privabiti in s čim. Pri tem si pomagamo model AIDA. Model AIDA je sestavljen iz štirih delov:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

Začnemo torej z Attention. Na začetku zasnove in samoga članka bomo morali pridobiti pozornost bralca. To naredimo najpreprostejše z velikim tiskom oziroma večjo pisavo kot ostali del besedila. Tako privabimo bralce.

Potem nadaljujemo z Interest, kjer jih zanimamo z vsemi informacijami, ki jih imamo in smo jih zapisali v članek. Tu lahko že pišemo z normalno pisavo ter se osredotočimo, da bralcu najboljše predstavimo svoj članek.

Desire oziroma želja sledi. Tukaj bralcu sporočimo kaj točno bo lahko pridobil, če prebere naš članek. Tako dobi bralec željo po karkoli bo lahko z člankom naredil in pa željo po branju tega članka.

Model AIDA zaključimo s Action oziroma akcijo kjer bralcu povemo, naj začne brati naš članek. To je lahko zamenjano z tem, da obiskovalcu spletne strani povemo, naj kupi naš produkt v primeru spletne trgovine.

Primer upoštevanja modela AIDA na spletni trgovini pohištvo123.si klubske mizice

Na spodnji sliki spletne strani pohištvo123.si klubske mizice lahko vidite, da upošteva model AIDA. Na začetku z veliko pisavo predstavi kaj prodajajo in s tem pridobi našo pozornost. Sledi kratek opis, ki vzbudi naše zanimanje ter takoj za tem želja po klubskih mizicah, saj nadaljujejo z opisom njihovih modernih klubskih mizic. Potem je akcija kjer nam spletna stran pove naj damo klubske mizice v košarico.

pisanje zasnove

Content gaps

Pri pisanju zasnove moramo tudi upoštevati, da vsa spletna stran ne bo samo besedilo temveč tudi slike in druge vrste medijev. Takšne prekinitve besedila so dobrodošle, saj se mora bralec med branjem našega besedila odpočiti in pogledati kakšno sliko ali video. To je zato, ker če bo preveč besedila se bo bralec preobremenil, kar bo povzročilo padanje zanimanja.

Besedilo moramo zato pogosto prekiniti, pravilo, ki se ga tukaj držimo je, da na zaslonu bralca nikoli ni samo besedila. V vsakem primeru je na zaslonu vsaj neka slika, video, bulleting ali kaj podobnega.

Primer uporabe content gaps na spletni strani Termotom valovitka

Na spodnjem primeru lahko vidite kako spletna stran Termotom upošteva pravilo o content gaps in uporablja slike na svoji spletni strani. Takšna uporaba slik kot prekinitev glavnega besedila je izjemen primer, kako lahko uporabljate content gaps.

pisanje zasnove

Primer uporabe content gaps je lahko tudi ta članek, ki ga v tem trenutku berete. Članek še lahko enkrat pregledate, če najdete še kakšno pravilo, ki smo ga omenili v besedilu.

 

V primeru, da vas zanima še več o pisanju zasnove za vaš novi članek, lahko še enkrat preberete besedilo, v primeru, da ste spregledali kakšno informacijo, ali pa si pogledate ta video: